Padajacę serwery Prosto i rekordowe liczby odwiedzin strony Vistula, tak można podsumować premierę najgorętszej polskiej kolaboracji tego sezonu. Oczywiście wyniki finansowe to co innego, ale na to musimy zaczekać. Chyba nikt nie spodziewał się aż takiej reakcji na ten projekt.
Kolaboracja
Hybryda klasyki i streetwearu – nikomu nie trzeba przedstawiać obu marek, Vistula od ponad połowy wieku na rynku, lider klasycznego krawiectwa oraz Prosto czyli projekt Wojtka „Sokoła”, który jest dyrektorem kreatywnym marki, od prawie 20 lat kreuje styl mody ulicznej. Wojtek występuje również w roli ambasadora kolabu. Za identyfikację wizualną, czy logotypy odpowiada Bartłomiej Walczuk (Mr. Osom) Associate Creative Director w agnecji 180HB, ma za sobą świetne projekty z Nike czy Puma, natomiast o formalną część kolekcji zadbał główny projektant Vistuli -Wojtek Bednarz.

Kolekcja
Jest to kapsułowa kolekcja na sezon wiosna/lato 2019, składająca się z 51 produktów. Projekt przedstawia najważniejsze produkty obu marek, dla Vistuli to przede wszystkim garnitur, tym razem w wersji ze spodniami w stylu jogger, a dla Prosto bluzy czy t-shirty, w charakterystycznym dla obecnego sezonu, odcieniu neonowej zieleni, oraz logotypy.
Całość projektu ma za zadanie wprowadzić nas w nowoczesny nurt mody streetwearowej, który obecnie króluje na wybiegach oraz ulicach miast na całym świecie. Nie dziwią zatem najmocniejsze trendy obecnego sezonu – neony i klasyczny beż – Versace czy Louis Vittuon, brandowanie na różnych częściach garderoby – Virgil Abloh „Off-White” czy garniturowy trend w stylu smart m.in. u Alexandra McQueen-a, o wszystkim pisałem przy przeglądzie trendów SS19.
Mój faworyt to dwustronny płaszcz, cięty laserowo, klejony bez szwów, w kolorze beżu i granatu.

Dla kogo
Moim zdaniem kolekcja ma przyciągnąć nowych klientów, którzy właśnie poszukują świeżego nurtu streetwearu. W Polsce nie mają na tą chwilę rodowitej marki, ze średniego szczebla, która jest im to w stanie zaoferować. Jedynie kolekcje Re.Designed starają się podążać za trendami.
I chyba najważniejsze na koniec, ceny…
Jeżeli „liczysz ten sos w kielni na centymetry” to jak najbardziej możesz pozwolić sobie na zakup wielu elementów z tej kolekcji, jednak opinie klientów obu marek są raczej sceptyczne. Bluzy w cenie 599zł, bawełniane spodnie chino i denimy w cenie ok 400zł, akcesoria skórzane takie jak plecak 1200zł czy nerka 600zł, to zdaniem wielu osób przesadzona wartość.




Z drugiej strony to pierwsza taka kolaboracja w Polsce i oczekiwanie, że będzie dostępna dla wszystkich, jest moim zdaniem przesadzona, dlatego uważam, że zabieg był celowy. Dodatkowo dodam, że polityka cenowa i marketingowa marki Vistula od kilku lat wygląda podobnie. W głównej mierze towar sprzedawany jest w cenach promocyjnych podczas akcji np. „drugi produkt gratis” czy rabaty sięgające -50% ceny na metce . Pytanie czy oba brandy zdecydują się na podobny zabieg po wprowadzeniu kolekcji do salonów, na początku czerwca?! Dowiemy się wkrótce.
Całośc kolekcji dostępna jej w przedsprzedaży na stronie prosto.pl jak i vistula.pl., 01.06.2019 towar ma być już dostępny w salonach własnych, marki Vistula.
Pozdro!
/ vistula.pl / prosto.pl /
One Comment
Blog Ozonee
Racja, płaszcz to i mój faworyt, ale szczerze, spodziewałem się czegoś więcej. Nie do końca wiem czego, ale po zobaczeniu kolekcji trochę się rozczarowałem. Zabieg z cenami moim zdaniem także miał za zadanie wynieść markę „wyżej” 😉